Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp
De Historiske - hotel & spisesteder
Besøksadresse: Starvhusgaten 2 B,
Postadresse: Postboks 196 Sentrum, 5804 BERGEN
Telefon: 55 31 67 60
Bransje: Event og underholdning, Hotell og konferanse, Restaurant og bar
Nettside: www.dehistoriske.no
Firmabeskrivelse
De Historiske - hotel & spisesteder representerer 57 unike steder, 39 hotellet og 18 spisesteder, og de fleste med god kurs og konferanse kapasitet. Våre medlemmer tilbyr den kvaliteten og servicen som en profesjonell konferanse krever. Vi har kapasitet og konferanselokaler til å gjennomføre konferanser for opptil 640 personer, men arrangerer like gjerne møter for 2 personer. Et opphold hos De Historiske handler først og fremst om å gi deg en personlig og gjestfri opplevelse i en atmosfære av ekte kvalitet der du som gjest står i sentrum.
Våre hotell er ikke "vanlige" hotell. Hos oss finner du herregårder, herskapshus, gods, store og små trehotell i sveitser og jugend stil, gamle skysstasjoner som er gjort om til vakre små romantiske hotell, og mye mer. Vi tilbyr utsøkte matretter basert på de beste råvarene, årgangsviner hentet opp fra vinkjelleren, original kunst på veggene, kulturopplevelser av beste kvalitet, interiør og utsmykking basert på lange tradisjoner, herskaplig behandling, spennende historier, en romantisk stemning, fred og ro, kroppspleie, golf og mye mer.
Vår spesialkompetanse:
De Historiske er en unik medlemsorganisasjon bestående av mange av Norges mest sjarmerende hotell og spisesteder. Der er 39 hoteller og 18 spisesteder som er medlem av gruppen. For å få tildelt en slik tittel kreves det et bevisst forhold til vertskapsrollen, der historiefortelling danner rammen for opplevelsene innen overnatting og gastronomi. Med fortiden som ramme, ønsker vi å skape nye historier for våre gjester gjennom spennende opplevelser. Håpet er at disse historiene kan fortsette å leve i gjestenes minne lenge etter at de er kommet hjem. Til tross for at medlemmene i De Historiske har individuelle særpreg og karakter, vil du finne flere fellestrekk; en varm velkomst, god service, en vennlig atmosfære og høy standard i alle ledd. Vår felles kvalitetsstandard sikrer et gjennomgående høyt nivå i gruppen, og våre verdier «gjestfri», «personlig» og «kvalitetsbevisst» skal bidra til vår felles visjon Vi skal oppleves som «et godt sted å være». Utsøkte matretter og årgangsviner, vakker kunst og kultur, design og utsmykking basert på lange tradisjoner og historie, herskaplig behandling, spennende historiefortellinger, en romantisk stemning og mye mer kan oppleves uten å måtte forlate hotellene. Golf, kanefart, skiløyper, fjorder, fosser, fiske, jakt, båtliv, fjelltopper, museer, shopping, ridning, vandreturer og mye mer kan du oppleve rett utenfor våre dører, hvis det skulle friste. Vi representerer mye mer enn en god hotellseng og et godt måltid, først og fremst representerer vi et mangfold av opplevelser, både innvendig så vel som utvendig.
Våre målgrupper:
Bedriftsmarkedet i Norge og utland, foreninger og organisajoner, privatmarkedet i Norge og utland, reisebyråer, eventbyråer, pco `er, dmc`er
Selskapet har deltatt på følgende forum: Møteforum Oslo 12. juni 2007 | Møteforum Bergen 15. mars 2010